مشتریان، بر قیمت کالا و خدمات افزود. در واقع مدیریت برند ابزاری جهت متمایز سازی است. برای مدیریت برند داشتن استراتژی یک ضرورت محسوب میشود.تثبیت موقعیت یک برند نسبت به رقبا و هدف قرار دادن مصرف کنندگان خاص، قیمت گذاری منطقی، ارتباطات با شرکا و هر گونه تی که برای حمایت از برند صورت میگیرد از جمله عواملی است که در این خصوص اهمیت بالایی برخوردار است. بنا به گفته میشل، مدیریت برند میتواند بسیاری از شرکت ها را از دام ” خودشیفتگی” که ممکن است برخی را گرفتار خود کند رها سازد. چرا که شرکت ها بایستی پیوسته در پیشبرد برند خود بکوشند.(هاشم زاده و همکاران، 1391، ص5)
کلر [1](1993)، مدل اولیه ارزش ویژه برند[2]مبتنی بر مشتری را با دو بعد آگاهی از برند[3] و تصویرسازی از برند[4]بیان میکند. ارزش ویژه برند از این چشم انداز وقتی به دست میآید که مصرف کننده از برند آگاهی داشته و دیدی مطلوب، قوی و مثبت از برند داشته باشد، در واقع کلر تلاش میکند تا دانش کلی برند را، از دید مشتری مدلسازی کند.
[1] keller
[2] Brand equity
[3] Brand awareness
[4] Imaging Brand
[5] Brand knowledge
[6] Common mental
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
درباره این سایت